ONUR SEZGİN
ONUR SEZGİN - Resmi web sitesi  
  SANATI HAKKINDA
  MAKALELERİM
  TİYATRAL ŞİİRLERİM
  => Bir Hortlak Masalı
  => Evliliğe Giden Yolun Koordinatları
  => "7 Silahşor"
  => "İlk Aşk"
  => Anılar -1
  => "Gönül Öğretmen"
  => "Haydut Adam"
  KARALAMA DEFTERİM
  E - SHOP ( Resim)
  E-SHOP ( Şiir )
  HEYKELLERİM
  KİTAPLARIM
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  İLETİŞİM
  En son yazdıklarım
Evliliğe Giden Yolun Koordinatları

1.perde ( Evliliğe Giden Yolun Koordinatları )
 
Nasihat eden ya da gerektiğinde alan herkes gibi
Nasıl olduğunu iyi becerirdi Belgin
Bol keseden öğüt vermenin
 
Borsa değeri kuru bir teşekkürdür oysa öğüdün
Ne ki kadınlar sevmez sonu olmayan devinimleri
Susmak egoistliktir hani
( Varsa eğer söylemekten çekindiği birisi )
Belgin de kurtarmak için bahrinin kaderini
İnce eleyip sık dokuduktan sonra
( Dengeli bir yaşam için en sağlam yol evliliktir ya )
O da evlenmesini önerdi arkadaşına
 
Bir dişiden daha maharetlisi yoktur çünkü
Şunu – buna
Bunu – ona
Uygun görüp baş göz etme konusunda
Söz konusu olan oğlu ya da kızı
Ya da çok güvendiği bir arkadaşıysa
 
Hangi insanoğlu evlilik hayalleri kurmamıştır ki
En romantik yemek ve aşk sahneleri ki,
Dönüşüverir birden hatırlanınca komediye
Ya da Şhakespeare’in trajedilerine
 
Hatırı sayılır bir mirasın tek sahibiydi Bahri
Soyağacının son üyesiydi ki
Uygun bir kız bulup evlenmezse
Adı da - sanı da
Yok, olup gidecekti tarihin derinliklerinde
Hem de onca gelin adayı varken çevrede
İçlerinden birini seçip almak kalıyordu geriye
Kimilerinin “ Fırsatçı bir mirasçı ”
Kimilerinin “ Daha gözü açılmamış “ dediği
 
Ne var ki belgin,
Sonu gelirse bir gün bu evliliğin
Yüklü bir nafaka ödeyecek denli
Varlıklı biri olduğunu tespit etmişti bahri’nin
 
İyi ama bu şanslı gelin kimdi?
Bir sürü kız vardı listede
Hepsi de birbirinden şahane
Mesela Baharatçı Reşat’ın kızları
Üçü de karşı konulmaz eş adaylarıydı
 
Albüm gibiydi belgin bu konuda
Sayfaları açıldığında…
Çıkardı hanım kızların fotoğraflarını bir bir ortaya
 
Bir de Çekik Gözlü Hatice vardı onların arasında
Bulutsuz bir gökyüzü gibi berrak hani
Kremalı pastaydı sanki tatlılığı
Gerçi kreması alınınca…
Yalnızca bir kek kalırdı ya ortada
Ne fark eder ki bu sonunda
Aşk kışkırtıcıdır, evliliklerse tüketici
 
Söylemeden geçemem
Bir de Fuat Bey’in kızı Funda vardı
Bayılırdı üniforma giymiş subaylara
Öyle bir isteklisi çıkmayınca…
( Kıtlık mı çıkmış nedir )
O da razı oldu bir iş adamına
Evlenmiş birini niye anlatıyorum ki
( Onca bekâr kız varken gökteki parlak yıldızlar gibi )
 
Bu tarife uygun düşen biri mi? - vardı tabi
Usta bir çömlekçinin elinde yoğrulan
Şeklini henüz almamış su testisiydi o
İnce, zarif ve kırılgan
Soylu, zengin ancak yetimdi
 
Babaannesinin elinde büyümüş bir çocuktu ya,
Yine de yüzünde bir yalnızlık havası okunurdu
Korku egemendi gözbebeklerinin ardında
Kendini çevreleyen insanlardan biraz uzak
Sanki akranlarından ayrı bir kulvarda
Ne garipti bunu görmek…
Güler adında genç bir kızda
 
Nedense belgin, es geçiyordu o’nu birden
Silmişti bile önermek için albümünden
Asil ve varlıklı oluşunun,
İncelediğimiz güzeller içinde
Onu zirveye taşımasına karşın;
Hem fiziği de mükemmeldi sonra
 
Şaşırtmıştı bahri’yi böylesi bir dışlama
Tıpkı bazı belediyelerin bazı heykellere
Koyduğu yasağın vatandaşı şaşırttığı gibi
 
Bu şaşkınlığını bir soruyla dışa vurduysa da Bahri
Sorusuna ancak daha keskin bir soruyla yanıt buldu
( Yarı şaka yarı ciddi )
“ Kendine eş olarak seçebildiğin kız bu mu?”
 
Bahri yanıtladı hemen ve o an bir sessizlik oldu
( Güler’in de kendisi gibi kutsalı yoktu )
Kafa dengi bir adaydı bu yüzden de
( Kafasındaki gerçek neden tam olarak bu değilse de )
Belki de sesini kessin diye – kim bilir
 
Ne ki, akıl hocalığı yapmayı iş edinmiş Belgin,
Aldı sazı burada eline ve sıraladı
İleride doğabilecek sorunları dili döndüğünce
Uzun – uzun ya da özetle
Varılacak yere gelindiğinde
Yolun ne önemi kalır ki
 
Belgin’in onay vermeyen bu önyargısının nedeni neydi?
Üstü örtülü bir olumsuz tavır sergilemişti
Masum ve her şeyden habersiz bir varlığa karşı
Güzelliği ve zarafeti de cabası
 
Sanırım bu kompleksin güzellikle bir ilgisi yoktu
Zaten kendine has bir özgüveni vardı Belgin’in
İnsanların bazen tuhaf kaprisleri olur
Nedenleri burada açıklayamayacağım kadar çoktur
 
Güler’in o çocuksu ve gururlu bakışlarını mı sevmedi Belgin?
Oysa kısa süreli bir yolcuydu o
Dalgalı denizlerinde yol alan soyluluk ve gençliğin
 
Varlığından rahatsız olmak da değildi bu
Belgin rahatsız olamazdı kimsenin nefesinden
Aklı ve konumu böyle bir duygudan uzak tutardı kendisini
 
Nedensiz bir nefret hiç olamazdı
İnsanlığın baş edemediği duygulardan bir tür kaçmaydı
 
Ne olduğunu söylemek daha zor
Ne olmadığını söylemekten bu duygunun
1.      perdenin sonu
                                                            Onur Sezgin 20- 1- 2008
 
 
 2. perde ( Evliliğe Giden Yolun Koordinatları )
 
Bir mızmızın bile iştahını kabartacak
Davet yemekleri vardı şimdi masalarda

( Devamını "Shakespeare'in Söylemediği Koordinatlar" adlı kitabımdan okuyabilirsiniz ..saygılarımla...)
Onur Sezgin

 
 
 
 

Onur Sezgin  
  İlk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladıktan sonra Ankara Gazi Eğitim Fakültesi’ne girdi. İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi Resim Ana Sanat Dalı’nda Yüksek Lisans öğrenimini tamamladı. Çalışmalarını yıllardır üzerinde durduğu “Diyalektik Kompozisyon ve Mekân Düşüncesi” felsefesi doğrultusunda deneysel olarak (resim, heykel, karikatür, öykü, tiyatro senaryosu) alanlarında sürdürmektedir.
YAZMIŞ OLDUĞU ESERLER
- 1989 İşkembe Kuzuların Beynidir Ciğer Horozun İbiğidir (8 Kısa Oyun)
- 1996 Beriberi (Öykü)
- 1997 Gece Gezen İsmail (Öykü)
- 1998 Kara Mizah (Stand up Komedi)
- 1998 Cumhuriyetin 75.Yılı Tiyatro Gösterisi (Onur Belgesi)
- 2001 Annem İçin (Radyo Tiyatrosu)
- 2003 Uzaydan Gelen Rüya (Çocuk Edebiyatçıları Birliği - 2004 Çocuk Edebiyat Ödülü)
- 2005 Tehlikeli Bir Oyun (Tiyatro Oyunu)
- 2006 Masal Anlatan Dev (Tiyatro Oyunu) ( Devlet Tiyatroları Repertuarında ) (Şiire Sevgi, Şaire Saygı Ödülü )
- 2013 Boğaç Han Destanı (Tiyatro Oyunu) ( Devlet Tiyatroları Repertuarında ) ( Sanat Olimpiyatları MANSİYON )
- 2014 İki Baba ( Tiyatro Oyunu )
RESİM, HEYKEL VE KARİKATÜR ÇALIŞMALARI
- 1986 47. Devlet Resim - Heykel Sergisi
- 1986 Ankara Beymen Bedesten Karma Resim Heykel Sergisi
- 1986 İstanbul Enka Spor Eğitim ve Sosyal Yardım Vakfı Heykel Sergisi
- 1987 Ankara Eşref Üren Sanat Galerisi Karma Resim Sergisi
- 1991 11. Turgut Pura Vakfı Resim Heykel Sergisi
- 1992 3. Adana Çimento Sanayi ‘Özlenen Doğa’ Sergisi
- 1993 5. Mevlâna Resim Yarışması Sergisi
- 1996 Asaf Koçak 2. Karikatür Sergisi
- 1998 İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü ‘Cumhuriyet’in 75. Yılı’ Yarışmalı Resim Sergisi
- 2000 Our World In The Year 2000 Winstor Newton Yağlı Boyaları Dünya Yarışması Karma Resim Sergisi (London, Stockholm, New York)
KİŞİSEL SERGİLER
- 1990 İzmir Büyükşehir Belediyesi Çetin Emeç Sanat Galerisi
- 1992 Çamkıran Sanat Galerisi
- 1993 İzmir Hilton Sanat Galerisi
- 2000 İstanbul Akbank Beylerbeyi Sanat Galerisi
- 2001 İzmir İş Bankası Sanat Galerisi
- 2005 İzmir Büyükşehir Belediyesi Çetin Emeç Sanat Galerisi
ALMIŞ OLDUĞU ÖDÜL VE BELGELER
- 1991 Turgut Pura Resim Heykel Yarışması (Jüri Özel Ödülü)
- 1994 ‘Bütün Oğullarım’ Adlı Tiyatro Oyununun Dekor Çalışması için (Onur Ödülü) İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü
- 1998 Cumhuriyet’in 75.Yılı Dolayısı ile Hazırlamış Olduğu Tiyatro Gösterisi (Onur Ödülü)
- 2000 Dünya Resim Yarışması Winstor Newton Yağlı Boyaları (Türkiye Finalisti)
 
Facebook beğen  
 
 
 
   
 
     
 
   
SAYAÇ  
   
9 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol