Şiirde Devrimci Tavır
Şiir “düşünmekle yazmak arasında bir boşluk, şair ise bu boşlukta özgürce uçmaya çalışan hafif kanatlı bir şeydir.” Sanatçının bu özgürlük uçuşu, atalarımızın mağara duvarlarına çizdiği ilk resimle başlar.
Bireyin duyarlı oluşumlar yaratabilmesi için; insandan yana bir ideolojisi olması gerekir. Bunu besleyen kaynak ise sosyoloji, psikoloji, tarih ve felsefedir. Bu birikim; akıl, cesaret ve estetik kaygılarla birleşerek savaşçı bir zırh oluşturur. Bu zırhı giyen gerçek bir sanatçı, hiçbir zaman egemenlere ödün vermez.
Şiirde en azından içerik anlamında devrimci tavırdan söz edebilmek için, o şiirin öncelikle ezilenden yana olup, egemen iktidarın zulmüne karşı tavır alması gerekir.
Sömürü ve rekabetin hâkim olduğu insan merkezli dünya tasarımı; devrimci özelliğini yitirmiş, yaşamı olumlu yönde değiştirme iddiasını kaybetmiştir. Eleştirel akla en çok ihtiyaç duyulan bir dönemdir bu. Sorgulatan şiir iktidar için tehlikedir. Bu bakımdan, şairlerin baskı altına alınması kötüdür ama saçma değildir.
Günümüzde, ( Devamını "Bir Midye Kalleşliğe Uğramış Olabilir mi?" adlı kitabımdan okuyabilirsiniz ..saygılarımla...)
Onur Sezgin
Yaşamak! Bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşçesine, bu hasret bizim
Nazım HİKMET
Neden öldün Nazım?
Senin türkülerinden yoksun ne yapacağız şimdi
Zindanlardan kopup geldiğinde karşılaşmıştık seninle
koyu gibi kapkara zindanlardan
canavarların, zorbaların, acıların kuyuları
ellerinde izi vardı eziyetlerin.
Hınç oklarını aradım gözlerinde,
oysa sen parıldayan bir yürekle geldin
yaralar ve ışıklar içinde
Pablo NERUDA
1. perde 2. kısım ( 2008 Türkiye’si )
AYAK TABANLARINDA OLUŞAN HER NASIR;
BİR ACI VERİR İNSANA
TÜKETİLEMEYEN BAZI ARZULARDAN MI?
YOKSA BOŞA ÇIKAN UMUTLARDAN MI?
BİLİNMEZ YA,
AK DÜŞMÜŞ HER SAÇ TELİNİN ARDINDA
BİR GÖZYAŞI SAKLIDIR
ÇIKMAKLA İŞLEDİĞİ SUÇA ÜZÜLÜP AĞLARCASINA
Onur Sezgin 21/07/2008
........
( Devamını "Bir Midye Kalleşliğe Uğramış Olabilir mi?" adlı kitabımdan okuyabilirsiniz ..saygılarımla...)